Min och Putte´s historia!!

Min och Putte´s historia började såhär...
Jag var på en vanlig hopp-lektion för Vickan, när den lektionen var slut frågade Vickan oss om vi ville vara med i Bohuscupen?
Då sa dom flästa ja!
Jag sa "ja" om jag hittade någon ponny att ha,...
Jag kom hem, funderade på vilken ponny jag skulle kunna passa till då! :)
När jag och mamma satt och funderade på de, så ringde telefonen !
Det var Io, som ringde...
Hon sa...

io: -Hej, har du hittat någon ponny att ha i bohuscupen?
jag: - Nej, inte än..
io: - okei, men jag ska inte vara med i bohuscupen så du kan få ha Putte om du vill det!? :)
jag: - Jag skrek i telefonen av lycklig-het!!!! :D<3
io: - Jag tror jag blev döv! :P
jag: - åh förlåt, men mamma vill prata med din pappa sa jag!

Då pratade dom i telefonen i circa 30min, om bara mej och putte!!! :)<33333



När dom hade pratat färdigt sa mamma..
- kom Sara vi måste prata :/
Då trode jag att jag inte kunde få ha honom.
Till-slut sa hon,... du får ha Putte :)...
SNACKA OM ATT JAG BEV GLAD,...

Första gången jag skulle rida honom, gick det jätte bra...
Oh vi tränade varje vecka inför Bohuscupen, och tillslut var det bara en dag kvar tills, den dagen kom!! :)

Dagen innan, åkte vi hem till familjen Olsson och tvättade Putte, !!...



För Putte stod hos några i grebbestad då......
Dagen när tävlingen var, åkte vi till dom hämtade putte och allt som skulle mä...
Sen åkte vi till björneröd´s ridklubb, som ligger typ i strömstad :P
När vi skulle hoppa för-klassen, kom vi inte igenom banan, för att han vägrade 3 gånger!!
Sen andra klassen så kom vi igenom banan, fast med 8fel :/

Men det var så här, Putte hade ont :(

Men vi visste inte det, så vi fortsatte att rida honom!!
Sen när vi hade tävlat bohuscupen I, så ringde Benjamin schacht till oss, och sa att jag inte kunde tävla honom, för att han hade blivit skadad !!

DÅ VAR JAG SÅ HIMMLA LEDSEN!!!
Mamma förökte trösta mej det gick inte, jag vill bara vara själv,...
Så resten av Bohuscupen fick jag ha ridskoleponnyn Rufus :)
Fast jag tänkte på Putte hela tiden :(



Där var våran resa slut Putte!!!! :(

JAG VILL VÄRKLIGEN GE DEJ EN CHANS TILL PUTTE !!...
Älskar dej Putte....!!<3

/sara
Hoppas att ni förstår familjen schacht !!<3


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vet hur myket du gilar putte jag ska tänka.......

2011-11-03 @ 11:20:00
Postat av: felicia

Sv: Hur högt tävlar du? (höjd på hindrena) ;)

2011-11-03 @ 11:44:48
URL: http://ponniehjerta.blogg.se/
Postat av: anna eliasson

jätte fint skrivet av dej sara !'



kramizzz

2011-11-03 @ 14:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du lat? Jag med.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0