Facebook.....

Facebook.
Något jag har tänkt på, är hur falskt facebook kan vara. Finns OFC bra sidor med det oxå. Men man kan ju oxå förstöra någon totalt... Bara för att bara trycka på en knapp. Man kan bli dumpad på facebook & bli gift med någon ny på bara 2 sekunder.

Det bästa med facebook är nog att man kan lära känna nya vänner och håller kontakten med massa vänner everywhere på facebook. Chattar och kolla runt och så.
Man bestämmer när man ska va och vilka som ska vara med. Kolla på roliga bilder och umgås på facebook lixom.

Men nackdelen då. Är ju att... ALLA kan skriva vad som helst på facebook, men inte våga säga det face mot face.
Ärligt talat så kan man bli arg/besviken på alla...., "finns" kommentarer som dyker upp överallt.
Eller när någon har blivit dumpat av sin kille, så skriver någon "finns om du vill prata gumman" samtidigt som hon/han går in och gillar den andras personens singel status??

Say WUUUT??

Eller detta: Älskar dig min vän, du betyder allt för mig gumman......yeeeee right!!

RIKTIG vänskap är dom vänner som finnsin real life när du behöver dom. När du är ledsen eller när du har blivit dumpad. DET är riktig vänskap. Tjejer/killar som ringer/sms:ar och vill vara dMn vän.
Sitta och söra på facebook, det kan alla göra.

"GILLA" knappen ska vi inte ens prata om. Någin bara: Jag känner mig ledsen... :( Sen går jätte många in och gillar det?? Gör man det för att känna sig cool, för att någon annan gjort det eller??

Man kan bli ovän med någon på 2 klick. Samtidigt som att man skaffar sig en ny "bästa" vän på bara 3 klick.....
Yäääkk! Är det den nya vänskapen?? Nepp...that´s not 4 me. MINA vänner VET vilka dom är. Dom har jag kontakt med ofta, vi umgås och dom vet MER än någon annan facebook vän vet om mig.

Tycker alla ska tänka till.... vara mer VÄN på riktigt. Det lönar sig. Det finns INGEN dina ska facebook vänner som står upp för dig när du inte ser eller hör.... tro mig.

A friend is a friend...... keep it that way <3
/sara

Kommentarer
Postat av: ylva

sen är det ju så att gilla-knappen går att tolka lite olika, gilla kan för någon betyda "håller med" och för någon annan "gilla det här!" lätt att bli missförstådd när ingen ser ansiktet på den som skriver...

2011-11-08 @ 09:01:02
URL: http://ponnyflickornas.blogg.se/
Postat av: Anonym

a tre egna.

sen hjälper jag till med 3 stycken ungponnysar.



hur jag hinner har jag ingen anning om, hinner inte riktigt med kompisar längre.. :(



Nae tyvärr ska kolla skriver till dig om jag ser någon ;)

2011-11-08 @ 18:33:20
Postat av: Anonym

/Hannaaljungberg.blogg.se

2011-11-08 @ 18:33:37
Postat av: Hannaa

ca 1.55 typ :) sj ?

2011-11-08 @ 18:34:13
URL: http://hannaaljungberg.blogg.se/
Postat av: Moah

Har bara en liten fråga... Vill verkligen INTE låta dryg eller så, haha.. ;)

Men iaf, varför kopierar du Nellie Berntssons texter/inlägg ? :0

Vill som sagt inte låta dryg men bara tänkte på det... ;)

Kram Moah från TeamStar! (:

2011-11-09 @ 11:33:52
URL: http://teamstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du lat? Jag med.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0