Kamratstödjare, va är dom till för??

Jo..... Kamratstödjare tror jag ni har hört talas om, eller a de hoppas jag att ni har..
För
jag tror att ni har de på eran skola, för de har iallafall vi i tanum-skolan :)
Jag är kamratstödjare, och idag har vi varit på en Föreläsning i Trollhättan. Och jag tyckte det var JÄTTE intresant faktigt.
Vi satt och lyssnade i 2 timmar.!!

Men vet NI ens vad kamratstödjare är till för??
Dom är till för att hjälpa dom som blir mobbade, asså vi/dom ska inte gå in och knuffa, slå, eller något annat elakt på den som gjort de elaka mot den andra personen!
Utan vi ska bara hjälpa dom att reda ut saker som hänt... T.ex om en person blir mobbad dag in och dag ut.. Den personen kanske man kan vara lite extra snäll mot... Man kan även hjäpa den personen som varit elak, men att prata med hon /han om vad som hände... :p
Men de viktaigaste med att vara kamratstödjare är att..............
Man MÅSTE typ hålla ögonen öppna hela tiden på raster osv, för att se om något händer!
Fast man kan ju inte alltid hålla koll på andra, man får ju hålla koll på sig själv me!! ;)

Vet ni att vänner inte är gratis?? :)
Vänner får man inte utan man MÅSTE betala för dom, då undrar ni kanske....?
Va??, måte man lämna pengar till dom??
But know... Så här menas med de.... Att när du och din vänner är tillsammans på en rast i skolan och t.ex sitter och gungar,..
Oxå börjar ni prata snälla saker om varandra t.ex "ååå, du är så sjukt snäll" !!!
Om man får sånna snälla ord till sig, och de fasstnar inom än. och är snäll tillbax DÅ kallas de att man betalar för de!?



Vad gör du när någon är dum mot dig i skolan, på fritiden, på facebook eller någon annan stans...??
Somsagt VAD gör DU då??
Joo... eller a, jag kan ju inte veta vad just DU gör men....?? o_O
Detta SKA du göra (tycker jag)!
Skolan - Gå och säga till en fröken eller skita i de.
Fritiden - Bara skit it (de är de bästa.
Facebook (datan) -  LOGGA UT!
DE BÄSTA ÄR ATT SKITA IT!!!!!!!!!!!!!!!! ;)
För då tycker den som retar, inte att de är kul längre om inte du blir ledsen, sur eller något annat!? :)
Så skit bara it ;)

Fick en fråga från en gullig tjej....
Vem är din bästa vän?
Svar: Jag har verkligen ingen bästa vän, men såklart är jag ju med vissa personer mer än andra...
Men...................... ALLA är mina vänner, även att man har bråkat!
NI som läser min blogg, och inte känner mig sådär SKIT bra.. NI är mä mina vänner :)<3

LÅVA MIG EN SAK.... VA BARA DIG SJÄLV!
Ha de gött!!<3

Kommentarer
Postat av: en av dina största fääns

jävlaigt fint skrivet sara

2011-12-02 @ 20:05:34
Postat av: andrea

jättefin blogg sötnos!

kram

2011-12-03 @ 23:53:30
URL: http://andreaafalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du lat? Jag med.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0