Gästbloggning a´la Jennifer Karlsen Andersson!

Hej hej saras alla läsare! Jag har alltså frågat Sara genom Fb om jag fick Gäst blogga! Jag bloggar annars på hoppbruden.devote.se! Jag har 3 hästar! Felix,Naima och Parise! Men först kanske jag ska berätta lite om mig själv:)
Där har ni mig.  Jag har precis satt in 60cm långt löshår eftersom mitt vanliga har blivit ungefär 40cm kortare. Jag heter Lisa jennifer sofie karlsen anersson (Karlsson) Jag föddes den 26 april 1997 alltså är jag snart 15år gammal. Jag går i 8B och Emma som gästblogga här förut är alltså min klass kamrat! Jag har ett stort intresse för Bilar och hästar, min pappa är gammal monster race förare och min kille Dennis är bara galen i bilar! Jag har nu klarat mig igenom halva 8:an och under den tiden har jag handskats med en sjuk häst, en häst som togs tillbaka och stress. Jag fokuserar 50% på skolan och resten är mitt privat liv. Hästarna kommer alltså i andra hand nästan, Jag har stått och kämpat för att ha kvar mina häsar, jag har lekt med döden och jag har bara haft en fantasktiskt tid med hästarna! Ja jag ska väl berätta lite om mina hästar:
Naima är min D-ponny. Hon och jag har tävlat hela sommaren, och vi fick placering efter placering! Sen tog det stopp, efter min 110cm debut blev jag för stor. Jag kunder inte rida henne. Då bestämde vi oss för att sälja henne. Hon är fortfarande till salu och vi måste nästan få bort henne nu.
Bild från i somras. Jag och Naima är ett Drem Team! Båda är väldigt Bitchiga och envisa som F*N. Vi är som systrar. Naima var min föddelsedags pressent 2007, hon har resultat i 120 med föra ryttaren och vinst i 100cm med mig. Hon har jag alltid kunnat lita på. Hon hoppar i alla lägen, river aldrig, stannar aldrig! Naima och jag har lekt med döden. Jag kan förklara lite bättre, vi skulle hoppa första gången med förbygel. Hon hoppade med benen lite för högt och fastnade i den. Hon tog som tur vad ett steg innan hon ramla annars hade jag aldrig skrivit detta inlägget. Det var nog första gången jag ramla av henne!
Felix är mitt föl, han är snart 2år. Jag har en bild på han.
Där har ni han under föl träningen. Jag har nästan bara träffat han en gång och därför har jag inte så mycket att berätta om han! Han är i alla fall en holländsk Valack som har väldigt mycket med energi!
Parise: Parise är min lilla bebis. Även om hon är 14år gammal så är hon som en 1åring! Hon blev tyvärr skaddad för inte så längesen och har fått stått i 4veckor. Nu är hon igång igen och kan bara skritta tills efter jul. Efter jul ska vi nog börja tävla. Just nu har min dator damp så jag kan tyvärr inte klistra in en bild på henne. Men hon är i allafall en flug skimmel.
Ja det var nog allting som jag skulle skriva om! Jag kommer gärna och bloggar igen här om jag får för sara! Jag har läst hennes blogg i 2 veckor ungefär och jag har tyckt att den är vääldigt läs värd och rolig att läsa! Speciellt så slipper man alla stor 18åringar som pratar om att växa upp..... Fortsätt läsa hennes blogg och släng gärna in en eller två kommentarer hoss mig: http://hoppbruden.devote.se/
// kiss and huge Jennifer:)

Kommentarer
Postat av: anna

- tack sara :)



jätte fint skriver av dig jennifer!

2011-12-09 @ 21:58:05
URL: http://annaeliasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du lat? Jag med.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0